יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

מצאנו מים

הכנסו לקישור לצפייה בוידאוארט שלי שיוצג בפסטיבל:
https://www.youtube.com/watch?v=EM2-9fs6ta4


תערוכת וידאו ארט, פסטיבל "מצאנו מים" בראשון לציון, ה-20 עד ה-22 באוגוסט 2013

אוצרת ד"ר שירת-מרים שמיר


תערוכת הוידיאו ארט היא חלק מפסטיבל "מצאנו מים" בראשון לציון, המסמל את צמיחתה של העיר. ראשון לציון הוקמה בשנת 1882 על ידי קומץ חלוצים, שמצאו בתחומיה מקורות מים ובזכותם היא גדלה והפכה לעיר מודרנית ותוססת. כמו הפסטיבל, עוסקת התערוכה במים והיא מתקיימת כמרחב עצמאי ובו-בזמן כחלק בלתי נפרד מהפסטיבל.


בתערוכה, כמו גם במציאות, המים הם, בראש ובראשונה, מקור החיים – הם משאב שבלעדיו הקיום על פני כדור הארץ הוא בלתי אפשרי. באותה מידה,מקבלים המים גם משמעות סמלית; באמצעותם מבטאים האמנים רגשות, נותנים ביטוי לחוויות,ומציגים מציאות ועולם של פנטזיה. לעיתים המים הם ביטוי לאשליה ולעיתים הם הגורם באמצעותו יכול האמן לצור קשר עם מציאות מנוכרת וזרה. יצירות התערוכה מייצגות את הפרטי המתקיים בתוך מרחב נפרד, ובאותה מידה באמצעות המים והיצירות מקיים האמן דיאלוג עם הסביבה החיצונית. במרכז התערוכה נבחנת גם השפעת המים על חומרי היצירה ועל היצירות; המים משמשים לבחינת שיטת העבודה ולבדיקת המנגנון היוצר, מכתיב את צורת העבודה ומצדיק את קיומה. המים הם ביטוי לדרכי הפעולה של היוצר.


כך מתארת אופירה אוריאל את יצירתה: "פרויקט הגבישים נוצר בעקבות צפייה בסרט 'בליפ' וקריאת הספר 'מסרים מהמים' של מאסארו אמוטו. הוקסמתי מההשפעה שיש לגורמים חיצוניים שונים על המים, השפעה שהכרתי מהגישה ההומיאופתית כרעיון אך לא כהיבט וויזואלי, כפי שמציג אותו אמוטו בצילומיו.חשבתי לעצמי, אם הגוף שלנו מכיל יותר מ-80 אחוזי מים, בוודאי ישנה אפשרות שהמים משתנים בהתאם למצבי רוח בהם אנחנו נתונים. יצאתי להרפתקה של כשנה שבה בהלכי רוח שונים ציירתי באופן אינטואיטיבי גבישים. נדהמתי לראות איך הגבישים שנוצרו תארו עבורי באופן ברור את הלך הרוח בו נמצאתי באותה שעה, ויותר מכך, הוסיפו וגרמו לי להבין באופן מדויק מה עובר עלי."

כל הזכויות שמורות לדר' שירת מרים שמיר, 2013